آخرین اخبار
در دیدار با مدیر کل جهاد کشاورزی استان مطرح شد:

عدم نظارت صحیح و مدیریت نامناسب سیستم توزیع باعث پر رنگ تر شدن مشکل کمبود مرغ شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری های خود در خصوص کمبود مرغ و سایر مسائل حوزه جهاد کشاورزی با مدیر کل این اداره دیدار و گفتگو کرد.
اشتراک گذاری
28 فروردین 1402
کد مطلب : 3230

در پی شکایات مردمی از کمبود مرغ و گله مندی مردم از صف های طولانی توزیع، دکتر جلال زاده در دیدار با مدیر کل جهاد کشاورزی به عنوان یکی از متولیان امر، پیگیر این موضوع شد.

مدیر کل جهاد کشاورزی با اشاره به کم شدن جوجه ریزی مرغداران در روزهای پایانی سال گذشته، کمبود موجود را ناشی از این مسئله دانست و ابراز امیدواری کرد که به زودی این مشکل برطرف شود.

در این دیدار دکتر جلال زاده با اشاره به عدم نظارت صحیح و مدیریت نامناسب سیستم توزیع، را باعث پر رنگ تر شدن مشکل کمبود مرغ دانسته و خواستار نظارت بیشتر و حل ریشه ای مشکلات شد تا بیش از این مردم در سختی قرار نگیرند و مجدد شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی ضمن تاکید بر تداوم همفکری و تعامل نزدیک و مستمر میان جهاد کشاورزی و نمایندگان مردم در مجلس اظهار داشت: بخش کشاورزی آذربایجان غربی نقش مهمی را در اقتصاد و اشتغال و ارزآوری برای کشور و منطقه ایفا می کند.

نماینده ارومیه با اشاره به جایگاه اول ارومیه در تولید سیب و پیگیری های گذشته خود در خصوص اصلاح کشت ارقام سیب به منظور کاهش میانگین سیب صنعتی در استان، خواستار برنامه ای جامع و مدون برای حل ریشه ای مشکلات مربوط به تولید این محصول شد.

دکتر جلال زاده با اشاره به ایجاد ارزش افزوده حاصل از فرآوری محصولات کشاورزی افزود: فرآوری و تولید محصولات نوآورانه از سیب درختی از جمله چیپس میوه، دم نوش و…. که در بین میوه ها سهم عمده ای در سبد خانوار دارد، باعث افزایش در آمد و کاهش ضایعات محصول نیز خواهد شد.

نماینده ارومیه همچنین با یاد آوری مشکلات مربوط به برداشت، بسته بندی و صادرات سیب در سال های گذشته خواستار افزایش سرمایه گزاری در این بخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *