آخرین اخبار

پیام جلال‌زاده به همتایان خود در رابطه با فوت مهسا امینی و تحولات اخیر ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پیامی به همتایان خود در دیگر کشورها به فوت مهسا امینی و تحولات اخیر در ایران اشاره کرد و گفت: اغتشاشگران امنیت و جان و مال مردم مان را به خطر انداختند و در اروپا روایت‌هایی بی‌اساس و غیرمنصفانه‌ای درخصوص مدیریت و پاسخ نیروی پلیس به وضعیت جاری است اما ما آماده‌ایم شواهد بیشتری در مورد اغتشاشات در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.
اشتراک گذاری
20 مهر 1401
کد مطلب : 955

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نامه ضمن اشاره به اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، توضیحاتی درباره چالش های پیش آمده در هفته های اخیر پیرامون موضوع فوت مرحومه مهسا امینی و اقدامات صورت گرفته از سوی مقامات مسئول در کشورمان، ارائه داده است.
در این نامه ضمن ارائه توضیحاتی از بهره برداری رسانه های معاند با جمهوری اسلامی در راستای سوء استفاده و دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد اغتشاشات به صدمات وارد شده از سوی اغتشاشگران به مال و جان مردم و امنیت کشور به تفضیل پرداخته شده است.
در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به اغتشاشگران و وابستگی آنها به گروه های تروریستی که باعث ایجاد ناامنی و ناآرامی هایی در شهر زاهدان شده بودند به صدماتی که به امنیت مردم و همچنین اموال عمومی وارد شده اشاره شد.
وی ضمن تشریح وقایع اخیر در نقاط مختلف ایران و چگونگی مدیریت و پاسخ نیروی پلیس به این اغتشاشات، به روایت های بی اساس و خلاف واقع و غیر منصفانه ایی که در اروپا حول این موضوع انجام شده، اشاره کرده است.
دکتر جلال زاده در این نامه ضمن ابراز نا خرسندی از اظهار نظر های انجام گرفته در اروپا که بر مبنای پیش داوری و ادعاهای بی اساس گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران است و اروپا را به اقدامات محدود کننده بر علیه ایران ترغیب می کند را نا امید کننده دانسته و این مسئله را ناشی از پناه دادن دولت های اروپایی به گروه های تروریست مخالف جمهوری اسلامی ایران دانسته که همواره برای اقدام علیه مردم ایران در تلاش هستند.
وی با اشاره به بی تفاوتی اروپا در برابر تحریم های حداکثری و غیر انسانی آمریکا علیه مردم ایران، هشدار داده است که این رویکرد غیر سازنده در حال تبدیل شدن به یک نگرانی عمیق است.
در این نامه به صراحت آمده است:
” کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا را تشویق به پذیرش مسئولیت هایشان و اجتناب از اتخاذ اقدامات غیر منصفانه ای می کنیم که ما را وادار به عمل متقابل می کند.”
در پایان این نامه آمده است:
“به عنوان نمایندگان مردمان باید به دقت بکوشیم تا به ایجاد فضایی مثبت و سازنده حول تعاملات و گفتگوهایمان کمک کنیم امیدوارم با یکدیگر این مسیر امید بخش را دنبال کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *