آخرین اخبار
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

حجت الاسلام حسنی، قهرمانی مخلص و ولایتمدار بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی قهرمان اخلاص، ولایتمدار و مجاهدی نستوه و خستگی ناپذیر در راه انقلاب اسلامی بود.
اشتراک گذاری
01 خرداد 1402
کد مطلب : 3660

وحید جلال زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت پنجمین سالگرد رحلت مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: این بزرگوار از روزی که خود را شناخت و لباس روحانیت بر تن کرد در مسیر امام راحل قرار گرفت و تا زمان حیات از خط امام (ره) جدا نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایشان از جمله مبارزانی بود که در مسیر ولایت انحرافی نداشت و در طول فراز و نشیب‌های ۴۰ ساله خویش، دستش را از دست امام و رهبری جدا نکرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب و اتفاقاتی نظیر سقوط پادگان مهاباد یا کردستان این مبارز خستگی ناپذیر در کنار مردم بود.

جلال زاده یادآور شد: مردم نقده هرگز رادمردی این مجاهد نستوه را در شکستن انحصار طلبان فراموش نخواهند کرد و عشق به تبلور غیرت آذربایجان همواره در وجود آنها خواهد بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حجت الاسلام حسنی در ارومیه شبانه روز در حال خدمت مردم بود و به تامین امنیت شهر کمک می‌کرد، همواره در کنار امام، رهبری و مردم بود و همین امر باعث شد امروز به عنوان چهره‌ای درخشان بر تارک تاریخ آذربایجان بدرخشد.

جلال زاده تاکید کرد: کمتر کسی مثل آقای حسنی پیدا می‌شود که برای آرمان‌های انقلاب و اهداف آن فداکاری کند و ‌از فرزند خود بگذرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام حسنی را مردم ارومیه با نام «ملا حسنی» می‌شناسند، افزود: ایشان، انسان فداکاری بود که برای امنیت و آسایش مردم جانفشانی کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خطبه‌های غرای ایشان هرگز فراموش نمی‌شود، ادامه داد: بازخوانی زندگی این عالم‌ربانی ضروریست و جامعه و جوانان امروز باید با زندگی پر فراز و نشیب اما در یک مسیر ایشان آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسنی صحنه‌های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده و روایت ایثار و فداکاری‌های این مبارز نستوه هرگز از ذهن مردم این خطه از ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

این مجاهد نستوه سال ۱۳۰۶ در روستای بزرگ آباد ارومیه چشم به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت در شامگاه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ دعوت حق را لبیک گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *