آخرین اخبار

دیدار با “راجا پرویز اشرف” رئیس مجلس ملی پاکستان

در حاشیه دومین روز از برگزاری کنفرانس بین المللی پارلمان پاکستان دکتر وحید جلال زاده با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.
اشتراک گذاری
22 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 3567

????رئیس مجلس پاکستان با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تدوین قانون اساسی پاکستان، گفت: ایران نه فقط کشور همسایه بلکه ملت دوست و برادر و اولین کشوری است که تشکیل پاکستان را ۷۶ سال پیش به رسمیت شناخت.

وی با اشاره به روابط دیرینه مردم دو کشور اظهار داشت که ملت ایران با شجاعت تمام مقابل مشکلات و تمام بحران‌ها ایستادگی می کند و مقاومت آن امروز به یک الگو برای دیگر ملت‌های جهان تبدیل شده است.

راجا پرویز اشرف با تمجید از سیاست‌های صلح طلبانه ایران در منطقه به ویژه توافق تهران و ریاض برای عادی سازی روابط دیپلماتیک، افزود که مردم و دولت پاکستان از آغاز روابط میان دو کشور برادر ایران و عربستان خرسندند و این تحول تاثیرات مثبتی در جهان اسلام خواهد داشت.

وی بر لزوم افزایش تبادل‌ هیات‌های پارلمانی میان دو کشور، تقویت همکاری‌های تجاری، صنعت گردشگری و افزایش سفرهای زیارتی از پاکستان به ایران تاکید کرد.

????دکتر وحید جلال‌زاده، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با قدردانی از مواضع ارزشمند رئیس مجلس پاکستان، دعوت «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس را به همتای پاکستانی وی برای سفر به ایران تقدیم کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه بود.

وی اظهار داشت که نظم جدیدی در حال شکل گیری در جهان است؛ جایی که منطقه نیز شاهد تشکیل ائتلاف‌ها و اتحادها است لذا دو کشور همسایه باید جایگاه خود را در نظام آتی پیدا کنند.

جلال‌زاده تاکید کرد که بحث تعامل با همسایگان به ویژه پاکستان برای ایران بسیار مهم و حضور هیات مجلس شورای اسلامی در اسلام‌آباد، بیانگر اهتمام ویژه دولت و مجلس جمهوری اسلامی به روابط ارزشمند با پاکستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *