آخرین اخبار

مجمع نمایندگان استان با حضور رئیس کل دادگستری و مدیر کل مجلس و امور استان های قوه قضاییه

#دکتر_وحید_جلال_زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درابتدای نشست مجمع نمایندگان استان ضمن تشکر از زحمات جناب آقای عتباتی اظهار داشت : سالها استان ما از عدم وجود #اقتدار در دستگاه قضایی رنج می برد اما به لطف خدا و مجاهدتهای مومنانه و اقدامات […]

اشتراک گذاری
18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 3539

#دکتر_وحید_جلال_زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درابتدای نشست مجمع نمایندگان استان ضمن تشکر از زحمات جناب آقای عتباتی اظهار داشت : سالها استان ما از عدم وجود #اقتدار در دستگاه قضایی رنج می برد اما به لطف خدا و مجاهدتهای مومنانه و اقدامات عالمانه جنابعالی و همکاران پرتلاشتان امروز در استان از این اقتدار قضایی بهره مند هستیم.

وی افزود: فعالیت خوب، درست و به جای دستگاه های بالا دستی مانند قوه قضائیه باعث تقویت امنیت و ایجاد فضایی سالم در جامعه می شود.
اقتدار دستگاه قضایی باعث قانونمندی و ضابطه دار شدن جامعه می شود و در اصطلاح عامه، شهر صاحب دار می شود و در هیچ جامعه ایی تهدیدی بالاتر از این نیست که بگویند شهر صاحب ندارد.

#رئیس_کمیسیون_امنیت_ملی_و_سیاست_خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سلسله نشست های مخاطرات اقلیمی و تهدیدات امنیتی برگزار شده در کمیسیون امنیت ملی، به خطرات ناشی از استفاده بی رویه و نادرست از منابع ملی و اراضی کشاورزی که ارومیه نیز مانند بسیاری از نقاط کشور به آن مبتلاست، اشاره کرد و گفت: دستبردهایی که به منابع ملی و اراضی کشاورزی زده شده در سطح کشور فاجعه بار است.
فرو نشست های رخ داده در دشت های ایران باعث شده تا بستر تعدادی از ساختمان ها و سازه های مهم و حیاتی کشور در معرض این فرو نشست ها قرار گیرند. که علت این فرو نشست ها استفاده بی رویه از منابع آبی بخصوص منابع آب زیر زمینی و کاهش تهدید آمیز آنهاست.

مسئله ایی که باعث مصرف بی رویه آب شده است، دستبردهای سودجویانه به اراضی ملی و منابع طبیعی و خُرد کردن آنهاست. زمانی که برای اراضی کشاورزی ٢٠٠٠ متری اجازه صدور سند داده می شود یعنی اجازه خرد شدن زمین ها و در نتیجه مصرف بی رویه آب را داده ایم. که نه به نفع کشاورز است و نه کشور و نه آیندگان و سود آن تنها به جیب متخلفین و منفعت طلبانی می رود که با کوچک کردن زمین ها و فروش آنها صاحب سودهای بادآورده می شوند.

علاوه بر تهدیدات اقلیمی در بسیاری از اراضی کشاورزی ساخت و سازهای ویلایی و غیر مجازی صورت می گیرد که باعث از بین رفتن خاک مناسب کشاورزی می شود که غیر قابل برگشت و جبران است.البته هیچ کس مخالفتی با اتاق های باغی سنتی (کولا باغ )ندارد.

#نماینده_ارومیه با تاکید بر انجام اصلاحات تقنینی برای رفع تهدیدات اقلیمی، بر اجرای صحیح قانون و تعهد و پایبندی به قوانین موجود تاکید کرد و افزود: اگر قانون اجرا نشود و یا نادیده گرفته شود اقتداری برای قانون گذار و مجری قانون درکشور باقی نمی ماند.

دکتر جلال زاده در پایان ضمن تشکر مجدد از زحمات دستگاه قضا و دادگستری بر آمادگی نمایندگان مجلس برای بر طرف کردن مسائل تقنینی و کمک و مساعدت به دستگاه قضایی استان در جهت انجام ماموریت های ذاتی تاکید کرد.

#مجمع_نمایندگان_استان
#مخاطرات_اقلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *