آخرین اخبار

دکتر وحید جلال زاده جهت شرکت در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی عازم مسکو شد. (بخش اول)

نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از جمله رؤسای پارلمان‌های کشورهای عضو، نمایندگان کشورهای مهمان و دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
15 آذر 1401
کد مطلب : 1843

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر به روسیه ضمن سخنرانی در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، دیدارهای جداگانه ای با مقامات کشورهای حاضر و هم چنین ملاقات با مقامات کشور میزبان (معاون دوما، معاون رییس شورای فدراسیون، رییس گروه دوستی پارلمانی و رییس کمیته بین الملل دوما) خواهد داشت.
از دیگر برنامه های دکتر جلال زاده در این سفر می توان به گفتگو با رسانه های روسیه، دیدار با نمایندگان سازمان ها و دستگاه های کشورمان، گفتگوی صمیمی با ایرانیان مقیم و شرکت در مراسم روز دانشجو (۱۶ آذر) به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مسکو اشاره نمود.
نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از جمله رؤسای پارلمان‌های کشورهای عضو، نمایندگان کشورهای مهمان و دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار خواهد شد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مجمع پارلمانی امنیت جمعی روسیه وارد مسکو شد.
اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وحید جلال‌زاده ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مجمع پارلمانی امنیت جمعی وارد مسکو شدند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و آناتولی پسکاریوف ، رئیس کمیته امنیت مجلس دومای روسیه وارد فرودگاه شرمیتووای مسکو شد.
شرکت نشست عمومی مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی ، دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات بلندپایه مجلس دوما و شورای فدراسیون روسیه ، سخنرانی در جمع اعضای پارلمان‌های عضو پیمان امنیت جمعی ، رایزنی با مقامات پارلمانی کشورهای شرکت کننده در اجلاس و نیز سخنرانی در جمع دانشجویان ایرانی بمناسبت روز دانشجو از برنامه‌های دکتر جلال‌زاده و اعضای هیات پارلمانی کشورمان در مسکو خواهد بود.

دکتر وحید جلال زاده در اولین برنامه، با سفیر و معاونین سفارت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دستگاه های اجرایی مستقر در مسکو دیدار کردند.

در این نشست که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، ابتدا روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
سطح مبادلات اقتصادی میان دو کشور در سال ٢٠٢٢ از رشد قابل توجهی برخوردار شده و به مرز بی سابقه چهار میلیارد دلار رسیده است و با توجه به نیازمندی های دو طرف در بسیاری از حوزه ها، ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت روابط اقتصادی فراهم است.
در ادامه این دیدار حاضرین ضمن بیان برخی از مسائل و مشکلات پیش روی دستگاه های اجرایی، اولویت های روابط میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در پایان به درخواست میهمانان، دکتر جلال زاده نکاتی را درباره وقایع داخلی کشور و جنگ رسانه های معاند و کشور های غربی درباره وقایع اخیر کشورمان مطرح نمودند.

رایزنی‌های هیات پارلمانی کشورمان در مسکو

همزمان با آغاز کنفرانس بین‌المللی «مجمع پارلمانی امنیت جمعی» در مسکو ، رایزنی و مذاکرات هیات پارلمانی کشورمان با مقامات مجالس دوما و سنای روسیه از امروز کلید خورد.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وحید جلال‌زاده ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همزمان با آغاز کنفرانس مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی ، دیدار و مذاکره با مقامات ارشد مجالس دوما و سنای روسیه را در دستور کار دارند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سرگئی نوروف ، نایب رئیس اول مجلس دومای دولتی روسیه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار وحید جلال‌زاده و سرگئی نوروف بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاری‌های پارلمانی تاکید کردند.
نایب رئیس اول مجلس دومای روسیه با اشاره به نقش پارلمان‌ها در تسهیل مناسبات بین دو کشور گفت: پارلمان‌ها می‌توانند با تصویب قوانین موردنیاز و رفع موانع دست و پاگیر، نقش مهمی در گسترش روابط تهران و مسکو ایفاء کنند.
سرگئی نوروف با راهبردی دانستن روابط دوجانبه تاکید کرد: با تصویب سند جامع همکاری‌های ۲۰ ساله بین ایران و روسیه ، سطح روابط در همه عرصه‌ها بطور قابل ملاحظه‌ای توسعه پیدا خواهد کرد.
وحید جلال‌زاده نیز با تمجید از نقش سازنده روسیه در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت : ایران و روسیه با مشارکت راهبردی می‌توانند به تامین منافع ملی دو کشور در عرصه جهانی کمک کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوران یکجانبه‌گرایی خاتمه یافته است افزود : حضور پررنگ و فعال ایران و روسیه در ائتلاف‌های موثر بین‌المللی همچون پیمان شانگهای ، اتخادیه اقتصادی اوراسیا و پیمان بریکس ، روند پایان دادن به یکجانبه‌گرایی امریکا را سرعت می‌بخشد.
جلال‌زاده گفت : تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب، ضد ایران و روسیه می‌تواند به فرصتی برای تقویت همکاری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم دو کشور تبدیل شود.

آغاز پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی با حضور جمهوری اسلامی ایران

پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی «مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی» با حضور اعضای اصلی پیمان امنیت جمعی و کشورهای ناظر و میهمان در مسکو آغاز شد.
اعضای هیات پارلمانی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در اجلاس امسال حضور دارند.
ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه در آغاز این کنفرانس بین‌المللی با اشاره به تحولات جهانی و منطقه‌ای گفت: متاسفانه آمریکا و کشورهای غربی با اقدامات خصمانه خود علیه کشورهای مستقل ، ناامنی را در جهان گسترش می‌دهند.
رییس مجلس دومای روسیه ، عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را نتیجه توسعه طلبی ناتو و تهدیدات روزافزون در نزدیکی مرزهای روسیه عنوان کرد.
وی افزود : غربی‌ها با تحریک اوکراین به انجام اقدامات ضدبشری علیه شهروندان روس‌تبار دونباس و تلاش برای عبور از خطوط قرمز روسیه موجبات وقوع جنگ را فراهم کردند و اینک نیز با تجهیز اوکراین به طولانی شدن جنگ کمک می‌کنند.
روسیه ، ارمنستان ، بلاروس ، تاجیکستان ، قرقیزستان و قزاقستان اعضای اصلی پیمان امنیت جمعی هستند و ایران ، چین و هند نیز بعنوان عضو ناظر و میهمان در این نشست مشارکت کرده‌اند.

دیدار و گفتگو با رئیس مجلس دومای روسیه

وحید جلال‌زاده ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی ، با ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه، دیدار و درباره راه های توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی بین ایران و روسیه رایزنی کرد.
وحید جلال‌زاده همچنین در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات پارلمانی روسیه ، عصر امروز با کنستانتین کاساچوف ، معاون شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.
تداوم همکاری در مقابله با تروریسم ، تقویت زیرساخت‌های توسعه مناسبات اقتصادی ، استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور و کمک پارلمان‌ها به رفع موانع و مشکلات پیش‌روی روابط دوجانبه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست عمومی پانزدهمین کنفرانس مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی سخنرانی کرد.
وحید جلال‌زاده در جمع روسا و نمایندگان ارشد پارلمان‌های عضو و غیرعضو پیمان امنیت جمعی ، خواستار مقابله با اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا و تشکیل بلوکی قدرتمند از کشورهای مستقل برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب شد.
اعضای هیات پارلمانی کشورمان همچنین قرار است با برخی مقامات شورای فدراسیون و مجلس دومای روسیه دیدار و مذاکره کنند.

سفر به مسکو جهت شرکت در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی و دیدارهای دوجانبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *