آخرین اخبار

سی و چهارمین نشست جهاد تبیین در حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه ریحانه الرسول (س)

#دکتر_وحید_جلال_زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی در توضیح این نشست که به دعوت مدیریت حوزه علمیه ریحانه الرسول (س) برگزار شد در حساب اینستاگرامی خود نوشت : “در راستای سلسله جلسات جهاد تبیین و به دعوت مدیریت محترم حوزه ریحانه الرسول در جمع طلاب این مرکز حاضر شدم. در سخنانم به تشریح […]

اشتراک گذاری
29 مرداد 1402
کد مطلب : 4419

#دکتر_وحید_جلال_زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی در توضیح این نشست که به دعوت مدیریت حوزه علمیه ریحانه الرسول (س) برگزار شد در حساب اینستاگرامی خود نوشت :

“در راستای سلسله جلسات جهاد تبیین و به دعوت مدیریت محترم حوزه ریحانه الرسول در جمع طلاب این مرکز حاضر شدم.

در سخنانم به تشریح ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و ضرورت بازیابی آن پرداختم.

انقلاب اسلامی به جهت رهبری، مشارکت اقشار مختلف مردم، شعارها اهداف و نوع پیروزی در زمره انقلاب های فرهنگی دنیای معاصر تقسیم بندی می شود.

انتخاب شهید مطهری در شورای انقلاب فرهنگی نشان داد که حضرت امام (ره) به دنبال تحکیم و تقویت بنیان های دینی و فرهنگی انقلاب بوده است که متاسفانه در طول این سال ها خیلی به آن عمل نشده است.

مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند این انقلاب کم کارترین انقلاب ها در حوزه فرهنگی است که منظور از فرهنگ حوزه های های مختلف و متنوعی از کتاب و موسیقی تا آموزش و پرورش، آموزش عالی، شعائر دینی و امثالهم است.

برای تقویت بنیان های انقلاب اسلامی لازم است به اصل انقلاب برگردیم و یک انقلاب فرهنگی را در پیش بگیریم و این نیاز امروز جامعه نیز است و اگر اینکار به درستی انجام نشود دچارمشکلات فراوانی خواهیم شد همانگونه هم که امروز نیز به مشکلاتی برخورده ایم.

سال ها قبل مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مطرح کردند که متاسفانه توجه و پرداخت کافی به این مسئله صورت نگرفت و امروز شاهد بروز مشکلات ناشی از این بی توجهی هستیم.

حوزه های علمیه، روحانیت، صدا و سیما، دستگاه های تبلیغی و همه دستگاه های فرهنگی رسالت عظیمی رو در این زمینه بر عهده دارند. ”

حسن ختام این نشست پاسخگویی دکتر جلال زاده به سوالات حاضرین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *