آخرین اخبار

سی و ششمین جلسه جهاد تبیین با حضور در نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه منشاء و ریشه اصلی جریان مقاومت در منطقه از جنگ ۳۳ روزه شروع شد، گفت: فلسطینی ها در جریان عملیان طوفان الاقصی نزدیک به ۶۵ کیلومتر وارد سرزمین های اشغالی شدند لذا این عملیات یک موفقیت بسیار مهم برای گروه‌های مقاومت محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
04 آبان 1402
کد مطلب : 4814

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ نشست صمیمی و پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یک شنبه ۳۰ مهرماه در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

براساس این گزارش؛ در این نشست که ریاست دانشگاه علوم پزشکی و فعالان حوزه دانشجویی نیز حضور داشتند، ابعاد مختلف تحولات منطقه بویژه مسئله فلسطین، عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، گفت: فلسطینی ها از حدود یک سال و نیم قبل تمرینات و مانورهای خود را انجام داده‌اند درحالیکه رژیم صهیونیستی اطلاعات کافی را از وضعیت نوار غزه داشت و علاوه بر این رژیم، نزدیک به ۶ سرویس امنیتی و اطلاعاتی، غزه را رصد می کنند. با این وجود، ابعاد و پیامدهای این عملیات همچنان بعد از گذشت شانزده روز از شروع آن، زود است که روشن شود چراکه بسیاری از پیامد های تاریخی، سالهای بعد مشخص خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه منشاء و ریشه اصلی جریان مقاومت در منطقه از جنگ ۳۳ روزه شروع شد، گفت: فلسطینی ها در جریان عملیات طوفان الاقصی نزدیک به ۶۵ کیلومتر وارد سرزمین های اشغالی شدند علی رغم اینکه دیوار های حائل نزدیک به ۱۰ متر در عمق زمین فرو رفته تا گروه های فلسطینی از طریق تونل نیز نتوانند به سرزمین های اشغالی نفوذ کند، بنابراین باید به این نکته اذعان داشت که این عملیات یک موفقیت بسیار مهم برای گروه های مقاومت محسوب می شود.

وی افزود: از طرفی در جنگ های گذشته، رژیم صهیونیستی متحمل تلفات چندانی نمی شد و این گروه های مقاومت و مردم فلسطین ولبنان بودند که به شهادت می رسیدند و آمار آنها به چند ده هزار نفر می رسید اما در عملیات طوفان الاقصی تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد شد و تنها آمار کشته شدگان این رژیم براساس آمار خودشان ۱۴۰۰ نفر است درحالیکه از میزان کشته شدگان بیشتر از این تعداد است.

جلال زاده بیان کرد: در این عملیات ابهت رژیم صهیونیستی شکست چرا که علی رغم تمام حمایت های آمریکا و کشورهای غربی و استفاده بیش از ۶۰ بار حق وتو توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان مجلل برای دفاع از رژیم منحوس صهیونیستی، این جوانان فلسطینی بودند که در این عملیات هیمنه آنها را شکاند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: اتفاقی که در طوفان الاقصی صورت گرفت، طوفانی است در روابط بین الملل، طوفانی است در راستای از هم پاشیدن طرف مقابل که زمان زیادی طول خواهد کشید که دشمن صهیونیستی به خود آید.

وی اضافه کرد: در جریان عملیات طوفان الاقصی پیروزی از آن فلسطینی ها و جبهه مقاومت خواهد بود. راه عظیم و بزرگی در پیش رو است و تلاش ما بر این است بتوانیم در این مسیر با گذشتن از موانع به پیروزی نهایی که نابودی رژیم صهیونیستی است، دست یابیم.

جلال زاده ضمن فراخواندن دانشجویان به حضور و استمرار هرچه بیشتر در صحنه و حمایت از مردم فلسطین، بیان کرد: دنیا همانگونه که غزه را می بیند، ما را هم می بیند پس ما نباید خسته شویم و همچنان در صحنه باشیم که به گفته شهید بهشتی “دانشجو موذن جامعه است” پس شمایید که موتور محرکه آگاهی بخش جامعه ایران هستید.

گفتنی است؛ در پایان این نشست دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران سوالاتی در خصوص ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه مطرح کرده و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پاسخ های لازم را به این سوالات ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *