آخرین اخبار

دیدار با “سناتور مشاهد حسین” رئیس کمیسیون دفاعی سنای پاکستان

در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد انجام شد، دکتر وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در باره آخرین تحولات سیاسی و رویدادهای داخلی پاکستان با سناتور مشاهد حسین گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه مثبت به تعمیق روابط با کشور […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 3554

در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد انجام شد، دکتر وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در باره آخرین تحولات سیاسی و رویدادهای داخلی پاکستان با سناتور مشاهد حسین گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه مثبت به تعمیق روابط با کشور دوست و همسایه، پاکستان دارد و همه در ایران حامی یک پاکستان امن، باثبات و مرفه هستند.

دکتر جلال زاده افتتاح پروژه‌های بازارچه مرزی و انتقال برق ایران به پاکستان را الگوی نمونه برای پیشبرد اهداف و همکاری‌های دو کشور به رغم کارشکنی نیروهای مخالف روابط دو کشور دانست و افزود: آمریکایی‌ها هرگز نمی خواهند که کشورهای منطقه دوست و روابط آنان باثبات بماند به همین خاطر آنان درصدد تضعیف توانمندی‌های ما در بخش‌های مختلف از جمله انرژی هستند.

???? سناتور مشاهد حسین در این دیدار با قدردانی از مواضع دولت و مجلس ایران برای توسعه روابط همه جانبه با پاکستان خواستار تقویت انسجام دو کشور همسایه برای گسترش ارتباطات دوجانبه، منطقه و همگرایی پیرامون تحولات بین المللی شد.

وی افزود: آینده متعلق به آسیا و کشورهای حوزه شرق است و این یک واقعیت است که جامعه جهانی و دیگر قدرت‌ها به آن اعتراف می‌کنند و ما نباید از این فرصت غافل بمانیم.

این مقام پارلمانی پاکستان با سرزنش نقش غرب در بی ثباتی منطقه، ایجاد گروه‌های تروریستی در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که اسلام‌آباد هرگز در جنگ سرد جدید طرف واشنگتن را نخواهد گرفت زیرا ما معتقدیم که تحرکات غرب برای تداوم بی ثباتی در منطقه یک ترفند برای تحت فشار قرار دادن چین، ایران و پاکستان است.

وی خواستار قانون مندسازی تجارت ایران و پاکستان به ویژه در حوزه سوخت و محصولات پتروشیمی شد و اظهار داشت که رسمی سازی تجارت به ویژه در دو استان همجوار مرزی سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان برای مدیریت همکاری‌های اقتصادی ما اجتناب ناپذیر است.

رئیس کمیسیون امور دفاعی در مجلس سنای پاکستان تاکید کرد که ما معتقدیم که تجارت دوجانبه با ایران باید منهای دلار انجام شود ما این ظرفیت را داریم که از ارزهای محلی خود برای تامین نیازهای متقابل از طرق واردات و صادرات استفاده نماییم.

وی افزود که نگاه به شرق برای پاکستان از اهمیت زیادی برخوردار است و ما آینده را متعلق به شرق و کشورهای پیرامون آن می‌دانیم و برای این مهم، ما از تعامل نزدیک پاکستان با چین و ایران، خاورمیانه و کشورهای آسیای میانه حمایت می‌کنیم.

#کمیسیون_امنیت_ملی_و_سیاست_خارجی #دیپلماسی_اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *