آخرین اخبار

دانشجویان به وظیفه پیشرانی خود در تحرکات جامعه عمل کنند.

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها فعال و مطالبه‌گر هستند و نسبت به سال‌های گذشته، دانشجویان کنشگر و مطالبه شده‌اند لذا امید است در مقطع حساسی که بسر می‌بریم دانشجویان به وظیفه پیشرانی خود را در تحرکات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی به نحو احسن عمل کنند. وحید جلال […]

اشتراک گذاری
16 آذر 1402
کد مطلب : 5271

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها فعال و مطالبه‌گر هستند و نسبت به سال‌های گذشته، دانشجویان کنشگر و مطالبه شده‌اند لذا امید است در مقطع حساسی که بسر می‌بریم دانشجویان به وظیفه پیشرانی خود را در تحرکات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی به نحو احسن عمل کنند.

وحید جلال زاده در گفت وگو با ایسنا افزود: دانشجو موذن جامعه و موتور محرک و پیشران جامعه است و جامعه را از خطا و انحراف باز می‌دارد.

وی با اشاره به شهادت ۳دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران، تصریح کرد: دانشجویان چه قبل و چه بعد از انقلاب به وظایف تاریخی و خطیر خود در مقاطع مختلف به درستی عمل کرده‌اند، به همین خاطر، روز ۱۶‌ آذر را برای تجلیل و بزرگداشت دانشجویان گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشجو عنصر آگاه جامعه است، اظهار کرد: هر چند خود دانشجو هم ممکن است خطا کند اما هر زمان احساس خطر کرده به میدان آمده و تصمیم گیرنده خودش بوده است.

جلال زاده خاطر نشان کرد: دانشجو و دانشگاه باید در صحنه‌های سیاسی حضور داشته باشد و نسبت به مسائل روز آگاه بیدار باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات متعدد رهبر انقلاب با قشر دانشجو و دانشگاهی یادآور شد: این توجه رهبری به قشر دانشجو نشان از اهتمام ویژه ایشان به دانشجویان است که قشر متفکر جامعه را تشکیل می‌دهند.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه ۱۶‌ آذر بهانه‌ای برای پرداخت مجدد به مسئله دانشجو و جایگاه و نقش دانشجو است، اظهار کرد: ۱۶‌ آذر باید موجب تقویت دانشجو شود و دانشجو باید اولین گام را در تقویت خود که همان دوری و پرهیز از سطحی نگری، دوری از مطالبه‌گری بدون آگاهی و دوری از روزمرگی و افراط و تفریط است، را بردارد.

جلال زاده تصریح کرد: دانشجو باید مسیر ثابت را در مطالبه‌گری بردارد و مطالبه‌گری عالمانه را در پیش گیرد، چرا که اگر مطالبه‌گری و عدالت خواهی را از دانشجو بگیرند به دانشجو توهین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *