آخرین اخبار
 در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین مطرح شد

جزئیات پیام آمریکا به ایران درباره جنگ غزه به روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت پاسدار دانشگاه امام حسین (ع) و اعضای گروه تربیتی جهادی شهید همدانی در تشریح شرایط روز کشور و فضای حاکم بر منطقه پرداخت. وی ادامه داد: مجلس مسئولیت اجرایی ندارد و بسیاری از قوانین مجلس در اجرا باقی مانده است، […]

اشتراک گذاری
12 آذر 1402
کد مطلب : 5255

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت پاسدار دانشگاه امام حسین (ع) و اعضای گروه تربیتی جهادی شهید همدانی در تشریح شرایط روز کشور و فضای حاکم بر منطقه پرداخت.

وی ادامه داد: مجلس مسئولیت اجرایی ندارد و بسیاری از قوانین مجلس در اجرا باقی مانده است، نزدیک به ۵۵سال بود که قانون بانک مرکزی تغییر پیدا نکرده بود اما در این مجلس اصلاح شد، همچنین قانون اقدام راهبردی قانونی به تصویب رساندیم که حضرت آقا نیز به آن اشاره کردند و فرمودند که این قانون تکلیف کشور را در مذاکرات روشن کرد البته می پذیریم که ضعف هایی به مجلس وارد است.

وی در خصوص تکلیف لایحه عفاف و حجاب نیز گفت: این لایحه از سوی قوه قضاییه و پس از آن دولت به مجلس ارجاع شد و مجلس تصمیم گرفت آن را بر اساس اصل ۸۵بررسی کند، این لایحه تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما بخشی از آن از سوی شورای نگهبان مورد اشکال قرار گرفت و مجدد به مجلس ارجاع داده شدلذا منتظر هستیم پس از بررسی برنامه هفتم این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل فرهنگی مانند حجاب قانون لازم است اما کافی نیست و ما باید کار آموزشی و فرهنگی را در اولویت قرار دهیم، اما مشکل اعتبارات در مدارس و نظام آموزش و پرورش ما اصل موضوع است، ما باید جهاد فرهنگی را برای موضوع حجاب در کنار قانون مورد توجه قرار دهیم.

جلال زاده
جلال زاده در خصوص رویکرد سیاست خارجی دولت نیز گفت: دولت توانست ضمن تقلیل مشکلات در منطقه، منابع بلوکه شده را تعیین تکلیف کند و همچنین از منافع کشور صیانت کند و این موارد از موفقیت‌های دولت محسوب می‌شود.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص علت تایید یا رد برخی از افراد در هیئت های اجرایی، گفت: داوطلبی که امروز رد شده هنوز ۴مرحله برای رسیدگی به صلاحیت فرصت دارد و کسی رد یا تایید نهایی نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: نماینده هایی هستند که در مجلس و دفتر کار خود شب می مانند و یا در زمان انتخابات هیچ هزینه ای نمی کنند و هزینه های کلان انتخاباتی چیزی نیست که بتوان آن را به همه نسبت داد و نباید با صحبت از این حواشی مردم را نسبت به مجلسی که میراث امام است، بدبین کرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *