آخرین اخبار
جلال‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه:

بهبود معیشت، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی یک فوریت برای مردم و جامعه است.

دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه ارومیه ( مورخ 1401/10/23) با مردم گفتگو کرد.
اشتراک گذاری
24 دی 1401
کد مطلب : 2266

دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه ارومیه ( مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۳) با مردم گفتگو کرد.

وی سخنان خود را پیرامون دو محور اصلی مسائل ملی و آسیب شناسی وقایع اخیر کشور و مسائل و اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه مطرح نمود.

در ابتدا جلال زاده ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر خدمت بانوان، حضرت زهرا را اسوه و الگویی برای تمام انسان ها خواند که فقط مختص به بانوان نمی باشند و ایشان را الگویی برای جهان بشریت دانست.

نماینده مردم شریف ارومیه با اشاره به فرمایش معصومین (ع) که «جشن ها و ولادت های ائمه علیهم السلام را مانند عزاداری ها بزرگ و گرامی بدارید»، مسئولین امر و دستگاه های فرهنگی را به گرامیداشت اعیاد و ولادت های حضرات معصومین (ع) هم تراز با عزاداری های ایشان توصیه کردند.

دکتر جلال زاده با اشاره به توهین ها و جسارت های صورت گرفته اخیر از سوی کشورهای معاند اروپایی و آمریکا، دشمنی دیرینه این کشورها با مردم ایران و خسارت هایی که پیوسته به ایران وارد کردند را یادآور و پایداری مردم ایران را در مقابل تمام این دشمنی ها و لطمات ستوده و افزود: در ادامه دشمنی های چهل ساله کشورهای بدخواه و معاند ایران، در وقایع اخیر دشمن به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی و مردم ایران است. دشمن می داند که با این اغتشاشات و حرکات قادر به از بین بردن و بر اندازی جمهوری اسلامی نیست اما قطعا ایران را تضعیف خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه افزود: دشمن هرگز به فکر اقدام نظامی بر علیه ایران نخواهد افتاد زیرا به قدرت ما در این زمینه واقف است. اما در حال حاضر فشار خود را بر اقتصاد، فضای مجازی و جوانان ما گذاشته است و به این خاطر است که ما در این زمینه ها دچار ضعف و مشکل هستیم.
وی با اشاره با این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند دهه نود دهه خوبی برای اقتصاد ایران نبود، خاطر نشان کرد دولت جدید باید از فرصت پیش آمده برای ارتقا امید و بهبود وضعیت زندگی مردم، نه فقط در حوزه اقتصادی بلکه در تمام زمینه ها تمام ظرفیت و توان خود را بکار گیرد.

دکتر جلال زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که” فرهنگ را اولویت جامعه امروز دانستند اما بهبود معیشت، ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت اقتصادی را یک فوریت برای مردم و جامعه عنوان کردند.”

نماینده ارومیه با انتقاد از سکوت برخی نخبگان و خبرگان جامعه در اغتشاشات و حوادث اخیر، جهاد تبیین را تنها مختص به بیان زاویای مختلف و پشت پرده های حوادث ندانست و افزود: جهاد تبیین علاوه بر روشنگری ها درباره حوادث و وقایع، بیان موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف نیز هست که باید برای مردم خصوصا نسل جوان تبیین شود. بعضی از مردم وقتی درباره موفقیت های جمهوری اسلامی صحبت می شود، این موفقیت ها را باور نمی کنند و تعریف آنها را فقط برای امیدوار کردن و خوشحالی مردم می دانند در صورتی که حقیقت است. قصد دشمن توقف موفقیت های ایران و آگاه نشدن مردم از آنهاست.

دکتر جلال زاده با اشاره به ضعف نظام تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها، تقویت این حوزه از نظام آموزشی و تربیتی را از اولویت های دولت دانست و با یادآوری نقش مساجد در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، هیأت و مساجد را یکی از ارکان اصلی ارتقا مبانی فرهنگی و بستری برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی برشمرد و ائمه جماعت و هیات امنای مساجد و متولیان هیات های مذهبی را تشویق به فعالیت و حضور بیشتر در صحنه کرد.
وی همچنین با اشاره به نقش پر رنگ و کلیدی رسانه و فضای مجازی در اتفاقات اخیر بر تقویت این حوزه تاکید نمود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در وقایع اخیر دشمن شکست خورد و اغتشاشات خیابانی جمع شد، اما مسائل حل نشده و بر جای خود باقی است، وی تاکید کرد باید اقتصاد و فرهنگ و جامعه تقویت شود. جلال زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار ١٩ دی که فرمودند “این خوش خیالی است و خود را فریب دادیم اگر فکر کنیم مسئله حل شده است و دشمن مترصد فرصت مجدد برای ضربه زدن است”، افزود: دولت و مجلس و تمام کسانی که دل در گرو ایران، نظام و رهبری دارند باید به شدت کار کنند و برنامه ریزی کنند و غفلت نکنند.

جلال زاده در بخش دوم سخنان خود گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه ارومیه پرداخته و به مصوبات سفر رئیس جمهور به ارومیه اشاره کرد و گفت: در سخنرانی خودم در حضور رئیس جمهور، یازده مورد از مسائل ارومیه را ذکر کردم و الحمد لله بودجه و تخصیص مصوبات آمده است که مهم ترین آن دریاچه ارومیه است که این روزها نیز به خاطر بارندگی های اندک وضعیت ناخوشی دارد و همچنین پروژه های ناتمام دریاچه است. ازجمله مصوبات پروژه های ناتمام مربوط به دریاچه، اتمام تونل کانی سیب است که ریزش ها و صدماتی داشت که به همت مسئولین و نظارت و پیگیری هایی که انجام دادیم، امیدوارم در دهه فجر و با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

نماینده مردم شریف ارومیه در مورد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو نیز گفت که با انتخاب سرمایه گذار و مدیر عامل کار این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و جایابی مناسب منطقه شهرک صنعتی سه و سرو انجام شده و از آغاز این پروژه در دهه فجر خبر داد و این طرح را در وضعیت اقتصادی و اشتغال و تقویت پایانه مرزی موثر دانست.

وی همچنین به مسئله نیروگاه ارومیه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ ریزی ارتقا بهره وری و افزایش تولید برق نیروگاه تمام شده است و با این طرح و برنامه، تولید برق آذربایجان غربی و ارومیه افزایش خواهد یافت که پیشرفت قابل توجهی خواهد بود. متاسفانه در ده سال گذشته هیچ اقدامی در زمینه ارتقاء صنعت برق در کشور و همچنین در ارومیه انجام نشده است.

جلال زاده با اشاره به غنی بودن استان آذربایجان غربی در زمینه معادن، از افتتاح طرح معدنی در ارومیه خبر داد و گفت با اجرای این طرح زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان فراهم خواهد شد.

دکتر جلال زاده با اشاره به پیگیری هایی که درباره راه آهن ارومیه انجام داده، افزود: در این موضوع دو مورد استقلال راه آهن آذربایجان غربی و ایجاد بار اندازهایی که در طرح ها هم دیده شده بودند، در حال پیگیری است. چون افتتاح ریل در اولویت قرار داشت انبارها و بار انداز ها مغفول باقی مانده بود که با توجه ظرفیت های پایانه ایی ارومیه، اجرای بار اندازها در ترانزیت و حمل و نقل تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نماینده مردم ارومیه در سخنان خود به آزاد راه ارومیه – تبریز نیز پرداخت و به مشکلات و موانع موجود در قطعه سوم این بزرگراه اشاره و افزود: در دو سال گذشته تمام تلاش و سعی خود را بر رفع این موانع قرار دادم که در مراحل آخر کار هستیم و امیدوارم با تصویب دولت و تغییر پیمانکار، شاهد شروع مراحل پایانی این پروژه باشیم که کوتاه شدن زمان سفر یکی از مزایای آن است و دربخش اقتصاد، منطقه ویژه اقتصادی و نزدیکی ترانزیت نسبت به مرز بازرگان بسیار موثر خواهد بود.

جلال زاده با اشاره به قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین و کاربردی ترین طرح هایی که به قانون تبدیل شد، قانون راهبردی لغو تحریم ها بود که در زمان دولت قبل تصویب شد و وزیر خارجه وقت معتقد بود که با تصویب این قانون جنگ خواهد شد اما مقام معظم رهبری فرمودند “نه دشمن می تواند به ما جنگ را تحمیل کند و نه جنگ می شود”.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: اگر آن قانون نبود دولت هیچ چیزی برای ادامه مذاکرات نداشت و هر آنچه که داشتند، امتیاز داده بودند. اگر امروز اروپایی ها و آمریکایی ها خواهان مذاکره با ایران هستند و به آن ادامه می دهند و اگر امروز در فوردو غنی سازی ۶٠ درصد داریم و اورانیوم فلزی تولید می کنیم و بنیه صنعت هسته ایی تقویت شده است در سایه همین قانون است.

دکتر جلال زاده با برشمردن قوانین اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از سال ها عدم تغییر، قانون تسهیل دریافت مجوز کسب و کار و از بین رفتن امضاهای طلایی، قانون افزایش جمعیت و بحران رشد جمعیت و حمایت از خانواده، قانون شفافیت قوای سه گانه، قانون جهش تولید مسکن، قانون سربازی که باعث تعیین تکلیف مشمولان غایب، افراد آماده به خدمت، ایرانیان خارج از کشور، دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهد شد، قانون ساماندهی کارمندان دولت و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه و بودجه ١۴٠٢ را به عنوان اقدامات انجام شده و یا در دست اقدام مجلس یازدهم، تا به امروز برشمرد.

⬇️⬇️ گزارش تصویری ⬇️⬇️

سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *