آخرین اخبار

بسته خبری / همراهی با ریاست محترم جمهوری جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (نیویورک)

۱- رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح امروز و در راس هیئتی سیاسی عازم نیویورک شد. ???? در این سفر #دکتر_وحید_جلال_زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ایشان را همراهی […]

اشتراک گذاری
29 شهریور 1402
کد مطلب : 4635

۱- رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح امروز و در راس هیئتی سیاسی عازم نیویورک شد.

???? در این سفر #دکتر_وحید_جلال_زاده نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ایشان را همراهی می کنند.

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های رئیس جمهور کشورمان در این سفر سه روزه خواهد بود.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

#کمیسیون_امنیت_ملی_و_سیاست_خارجی
#سازمان_ملل_متحد

۲- دیدار های حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد/ دیدار آیت الله رئیسی با رئیس جمهور قرقیزستان

در حاشیه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای گسترش روابط با کشورهای مختلف، دیدارهای دوجانبه ایی صورت می گیرد. از جمله این دیدارها دیدار رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور قرقیزستان بود.

توسعه مناسبات دو کشور، استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه روابط و افزایش همکاری های دو کشور در سازمان های بین المللی از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود .

#کمیسیون_امنیت_ملی_و_سیاست_خارجی
#سازمان_ملل_متحد

۳- شست رئیس‌جمهور اسلامی ایران با مدیران ارشد رسانه های آمریکا

همزمان با حضور رئیس‌جمهور ایران در نیویورک که به منظور شرکت در هفتادو هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده است، مدیران ارشد و سردبیران رسانه‌های مهم آمریکا با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و پرسش‌های خود را درباره موضوعات مختلف مطرح کردند.

آیت‌الله رئیسی در دومین سفر خود به نیویورک به پرسش‌های متنوع و نه چندان دوستانه‌ بیش از ۱۰ خبرنگار ارشد از معتبرترین رسانه‌های آمریکا از جمله واشنگتن پست، نیوزویک و NBC پاسخ گفت. پاسخ‌هایی که از یک‌سو تبیین‌گر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و از سوی دیگر حکایت تلخی از تناقضات مدعیان آزادی و رسانه‌های آن‌ها را نشان داد.

#کمیسیون_امنیت_ملی_و_سیاست_خارجی
#سازمان_ملل_متحد

۴- سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بامداد چهارشنبه (۲۹ شهریور) در نیویورک انجام شد، با اشاره به اقدامات موهن به قرآن در برخی جوامع غربی، گفت: مفاهیم تمدن‌ساز قرآن برای انسان هرگز نمی‌سوزد و ابدی است. تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد.

ایشان در بخش دیگری از صحبت‌هایشان با تاکید بر این‌که پشت پرده نفرت‌پراکنی‌ها علیه قرآن طراحی بزرگی وجود دارد، تاکید کرد: احترام به ادیان الهی باید جزو دستور کارهای بین‌المللی قرار گیرد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت‌ها برای اجرای عدالت و محاکمه عاملین و مباشرین این تروریسم دولتی تا حصول نتیجه قطعی از پای نخواهد نشست.

۵- دیدار با رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)

جیانی اینفانتینو در دیدار با آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در هتل محل اقامت رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفت وگو با رئیس جمهور کشورمان، از اهتمام و تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ورزش به‌ویژه فوتبال در اقصی نقاط ایران و همچنین تعامل و همکاری بسیار خوب و سازنده با فدراسیون جهانی فوتبال قدردانی و تشکر کرد.

وی در این دیدار همچنین بر آمادگی فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای حمایت از فوتبال ایران، معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای فوتبالی ایران و آشنایی دادن ملت‌ها با فرهنگ ایرانی تاکید کرد و به دکتر رئیسی پیشنهاد برگزاری یک مسابقه فوتبال میان تیم ستارگان جهان با ستارگان ایران، به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک را داد که با موافقت رئیس جمهور همراه بود.

۶- دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران با رئیس‌جمهور پاکستان

در دیدارهای حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر پاکستان دیدار داشتند. در این دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی سطح روابط ایران و پاکستان را با توجه به ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط فیمابین با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تاکید کرد.

۷- دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران با نخست وزیر ژاپن

در این دیدار رئیس جمهور با اشاره به سوابق خوب روابط ایران و ژاپن، بر تلاش برای ارتقای همکاری‌ها تاکید و پیشنهاد کرد که مسئولان مربوط در اولین اقدام، برنامه‌ای جامع تهیه کنند که چشم‌انداز همکاری‌های دو کشور در سال‌های آینده را ترسیم و مشخص کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *